Home Forum 3D News://3D                          Nowości Książki Imprezy Konkursy Galerie Praca Gdzie kupić
Nowości
Konkursy
Imprezy
3D Ring
Galerie
Książki
Publikacje
Forum 3D
News://3D
Programy
Modele
Linki
www.cad.pl
Praca
Gdzie kupić
Reklama
Redakcja

 
 
 
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

OpenGL

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WWW.3D.PL -- Forum 3D Strona Główna -> pl.comp.grafika
Autor Wiadomość
Paulla
Gość





PostWysłany: Pią Mar 31, 2006 3:38 pm    Temat postu: OpenGL Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie !

Man do stworzenia w Borland C++ Builderze przy użyciu OpenGL'a obiekt 3D,
którym ma być stól ze stojącym na nim wazonem (wazon musi byc bez kwiatow,
stworzony jako prostopadłościan). Cały projekt powinien się składać z minimum
6 brył w dowolnych kolorach.

Narysowałam juz stół, jednak mam klopot z wazonem. Wazon ma być usytuowany na
środku stołu,być wąski i dość długi (muszę go narysować jako bryłę używając
instrukcji GL_QUADS).Proszę o pomoc, gdyż ja z OpenGL'em mam kontakt dopiero
parę tygodni.

Z góry dziękuję i załączam kod mojego programu.


Paulla

glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);

glRotatef(tur,-1,0,1);
//blat dol
glColor3f(1.0,0.8,0.0); //kolor
glBegin(GL_QUADS); //gorny prostokat
glVertex3f(-80,4,-40); //rysowanie
glVertex3f(80,4,-40);
glVertex3f(80,4,40);
glVertex3f(-80,4,40);
glEnd();
//blat gora
glColor3f(1.0,0.8,0.0); //kolor
glBegin(GL_QUADS); //gorny prostokat
glVertex3f(-80,12,-40); //rysowanie
glVertex3f(80,12,-40);
glVertex3f(80,12,40);
glVertex3f(-80,12,40);
glEnd();

//blat przod
glColor3f(1.0,0.8,0.0); //kolor
glBegin(GL_QUADS); //gorny prostokat
glVertex3f(-80,12,-40); //rysowanie
glVertex3f(80,12,-40);
glVertex3f(80,-12,-40);
glVertex3f(-80,-12,-40);
glEnd();

//blat tyl
glColor3f(1.0,0.8,0.0); //kolor
glBegin(GL_QUADS); //gorny prostokat
glVertex3f(-80,12,40); //rysowanie
glVertex3f(80,12,40);
glVertex3f(80,-12,40);
glVertex3f(-80,-12,40);
glEnd();

//blat lewa
glColor3f(1.0,0.8,0.0); //kolor
glBegin(GL_QUADS); //gorny prostokat
glVertex3f(-80,-12,-40); //rysowanie
glVertex3f(-80,12,-40);
glVertex3f(-80,12,40);
glVertex3f(-80,-12,40);
glEnd();

//blat prawa
glColor3f(1.0,0.8,0.0); //kolor
glBegin(GL_QUADS); //gorny prostokat
glVertex3f(80,-12,-40); //rysowanie
glVertex3f(80,12,-40);
glVertex3f(80,12,40);
glVertex3f(80,-12,40);
glEnd();
//pierwsza noga od stolu
glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS); //prostokat
glVertex3f(80,4,-45);
glVertex3f(85,4,-45);
glVertex3f(85,4,-40);
glVertex3f(80,4,-40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2); //kolor
glBegin(GL_QUADS);//lewy prostokat
glVertex3f(80,-60,-45);
glVertex3f(85,-60,-45);
glVertex3f(85,-60,-40);
glVertex3f(80,-60,-40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS); //prostokat
glVertex3f(85,4,-40);
glVertex3f(85,4,-45);
glVertex3f(85,-60,-45);
glVertex3f(85,-60,-40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//prawy prostokat
glVertex3f(80,4,-40);
glVertex3f(85,4,-40);
glVertex3f(85,-60,-40);
glVertex3f(80,-60,-40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//dolny prostokat
glVertex3f(80,4,-40);
glVertex3f(80,-60,-40);
glVertex3f(80,-60,-45);
glVertex3f(80,4,-45);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//przedni prostokat
glVertex3f(85,4,-45);
glVertex3f(80,4,-45);
glVertex3f(80,-60,-45);
glVertex3f(85,-60,-45);
glEnd();

//druga noga od stolu

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS); //prostokat
glVertex3f(80,4,45);
glVertex3f(85,4,45);
glVertex3f(85,4,40);
glVertex3f(80,4,40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//lewy prostokat
glVertex3f(80,-60,45);
glVertex3f(85,-60,45);
glVertex3f(85,-60,40);
glVertex3f(80,-60,40);
glEnd();


glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);
glVertex3f(85,4,40);
glVertex3f(85,4,45);
glVertex3f(85,-60,45);
glVertex3f(85,-60,40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//prawy prostokat
glVertex3f(80,4,40);
glVertex3f(85,4,40);
glVertex3f(85,-60,40);
glVertex3f(80,-60,40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//dolny prostokat
glVertex3f(80,4,40);
glVertex3f(80,-60,40);
glVertex3f(80,-60,45);
glVertex3f(80,4,45);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//przedni prostokat
glVertex3f(85,4,45);
glVertex3f(80,4,45);
glVertex3f(80,-60,45);
glVertex3f(85,-60,45);
glEnd();

//trzecia noga od stolu

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);// prostokat
glVertex3f(-80,4,-45);
glVertex3f(-85,4,-45);
glVertex3f(-85,4,-40);
glVertex3f(-80,4,-40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//lewy prostokat
glVertex3f(-80,-60,-45);
glVertex3f(-85,-60,-45);
glVertex3f(-85,-60,-40);
glVertex3f(-80,-60,-40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);
glVertex3f(-85,4,-40);
glVertex3f(-85,4,-45);
glVertex3f(-85,-60,-45);
glVertex3f(-80,-60,-40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//prawy prostokat
glVertex3f(-80,4,-40);
glVertex3f(-85,4,-40);
glVertex3f(-85,-60,-40);
glVertex3f(-80,-60,-40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//dolny prostokat
glVertex3f(-80,4,-40);
glVertex3f(-80,-60,-40);
glVertex3f(-80,-60,-40);
glVertex3f(-80,-60,-40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//przedni prostokat
glVertex3f(-85,4,-45);
glVertex3f(-80,4,-45);
glVertex3f(-80,-60,-45);
glVertex3f(-80,-60,-45);
glEnd();

//czwarta noga od stolu

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);// prostokat
glVertex3f(-80,4,45);
glVertex3f(-85,4,45);
glVertex3f(-85,4,40);
glVertex3f(-80,4,40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//lewy prostokat
glVertex3f(-80,-60,45);
glVertex3f(-85,-60,45);
glVertex3f(-85,-60,40);
glVertex3f(-80,-60,40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);
glVertex3f(-85,4,40);
glVertex3f(-85,4,45);
glVertex3f(-85,-60,45);
glVertex3f(-80,-60,40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//prawy prostokat
glVertex3f(-80,4,40);
glVertex3f(-85,4,40);
glVertex3f(-85,-60,45);
glVertex3f(-85,-60,40);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//dolny prostokat
glVertex3f(-80,4,40);
glVertex3f(-80,-60,40);
glVertex3f(-80,-60,45);
glVertex3f(-80,4,45);
glEnd();

glColor3f(1.0,0.0,0.2);//kolor
glBegin(GL_QUADS);//przedni prostokat
glVertex3f(-85,4,45);
glVertex3f(-80,4,45);
glVertex3f(-80,-60,45);
glVertex3f(-85,-60,45);
glEnd();

//Wazon

//przednia
glBegin(GL_QUADS);
glColor3f(0.0,0.0,1.0);
glVertex3f(-20,10,10.0);
glVertex3f(20,10,10.0);
glVertex3f(10,-10,10.0);
glVertex3f(-10,-10,10.0);
glEnd();

//tylnia
glBegin(GL_QUADS);
glColor3f(0.0,0.0,1.0);
glVertex3f(-20,10,-10.0);
glVertex3f(20,10,-10.0);
glVertex3f(20,-10,-10.0);
glVertex3f(-20,-10,-10.0);
glEnd();

// dolna
glBegin(GL_QUADS);
glColor3f(0.0,0.0,1.0);
glVertex3f(-20,-10,10.0);
glVertex3f(20,-10,10.0);
glVertex3f(20,-10,-10.0);
glVertex3f(-20,-10,-10.0);
glEnd();

// lewa
glBegin(GL_QUADS);
glColor3f(0.0,0.0,1.0);
glVertex3f(-20,-10,10.0);
glVertex3f(-20,10,10.0);
glVertex3f(-20,10,-10.0);
glVertex3f(-20,-10,-10.0);
glEnd();

//prawa
glBegin(GL_QUADS);
glColor3f(0.0,0.0,1.0);
glVertex3f(20,-10,10.0);
glVertex3f(20,10,10.0);
glVertex3f(20,10,-10.0);
glVertex3f(20,-10,-10.0);
glEnd();


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Powrót do góry

Załóż konto e-mail w domenie grafik.3d.pl

Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WWW.3D.PL -- Forum 3D Strona Główna -> pl.comp.grafika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© Design by eBiu.pl                                                                                                                                         © Serwis internetowy helion.pl
editio Program partnerski sprzedaż Program partnerski encyklopedia informatyki Maja Kierzkowska Andrzej Pikoń Andrzej Kierzkowski Andrzej Kierzkowski Bartosz Danowski Game Development sklep internetowy, sklepy intrenetowe