Home Forum 3D News://3D                          Nowości Książki Imprezy Konkursy Galerie Praca Gdzie kupić
Nowości
Konkursy
Imprezy
3D Ring
Galerie
Książki
Publikacje
Forum 3D
News://3D
Programy
Modele
Linki
www.cad.pl
Praca
Gdzie kupić
Reklama
Redakcja

 
 
 
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

cinema 4d - alternatywa czy tandeta?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WWW.3D.PL -- Forum 3D Strona Główna -> Cinema 4D
Autor Wiadomość
Szaman



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 3
Skąd: Łaziska

PostWysłany: Sro Maj 17, 2006 11:56 pm    Temat postu: cinema 4d - alternatywa czy tandeta? Odpowiedz z cytatem

Cinema 4D program jak sądze z ilości postów niezbyt znany lub też może nisko ceniony jest jednak mimo wszystko dzobrym narzędziem miałem narazie okazje spotkać się z wersją darmową ale udało mi sie zrenderować nienajgorsze obrazki Smile
chciał bym sie dowiedzieć co sądzą inni na temat oprogramowania firmy maxon jako że z grafiką 3d mam doczynienie od niedawna i szukam narzędzia na którym najlepiej mi sie pracowało. [/img]
Powrót do góry
hris



Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 1

PostWysłany: Sob Maj 27, 2006 11:37 pm    Temat postu: Re: cinema 4d - alternatywa czy tandeta? Odpowiedz z cytatem

W pracy która obecnie wykonuję, moj szef zakupil wersje 9.5 tego programu (zrobilem juz update do wersji 9.603) i uwazam ten program za wysmienity, prosty w obsludze, i bardzo wydajne ( chodzi mi o szybkosc modelowania i rendering uw trybie raytrace). Niestety system oswietlenia GI (radiocity) jest niedopracowany wedlug mnie w tym programie, jest zbyt wolny w stosunku do takich silnikow renderujacych jak VRay czy nawet MentalRay...realizm renderingow z uzytym modulem Advanced Renderer jest duzy (to on odpowiada za GI). Niestety predkosc tego renderowania jest masakryczna. Niedaj boze gdy wlaczymy Antialiasing Min x4 i max x4 - wtedy mozemy przy renderowaniu szkla spokojnie zostawic kompa na nocke, i po 8-10 godzinach renderowania kilku butelek ze szkla bedziemy miec 1 klatke 1280x1024 wyrenderowana...moj sprzet w pracy nie jest slaby (Athlon X2 3800, 2 GB Ramu, Geforce 6800), ale te czasy renderow sa dobijajace...ale system animacji za to jest cudowny. Praca z Timeline'm jest po prostu prosciutka jak zrobienie kromki chleba:)
Jesli ktos chce animowac postaci - to takze polecam. Jest tu narzedzie Mocca- nawet dla takiego laika jak ja, jest ono dosc przejrzyste...ale jak to juz jest z animacja postaci - nie obedzie sie bez miesiecy nauki. Ja spasowalem poki co z animowaniem postaci bo na to nie tylko trzeba znac software, ale tez i anatomie oraz kinetyke calego ruchu czlowieka...tego za nas program nie zrobi - poruszac postacia trzeba juz samemu, tylko kosci mozna dopasowac dosc szybko i prosto. Podobaja mi sie tez systemy czasteczek (Thinking Particles). Sa naprawde proste w obsludze, i przy pomocy Xpresso (modulu umozliwiajacego budowanie skomplikowanych zaleznosci miedzy obiektami, wlasciwosciami obiektow i ich zachowaniami) mozna robic np. splywajace krople wody po butelce, czy kamieniu, deszcz, a nawet mozna dosc dobrze podrobic plynacy strumien.
To tyle. To co napisalem jest poparte moim doswiadczeniem w pracy z tym programem. Cena jest troche za wysoka jak dla mnie, gdyz XSI Softimage (wersja foundation) jest ponad 5 tansza i ma takie same mozliwosci. Lecz w XSI graficzny interfejs uzytkownika wyznacza inne standardy obslugi programu i to jest pewien problem...po prostu XSI osluguje sie w specyficzny sposob. Cinema 4D jest prosta w obsludze i przejrzysta. Bez dziesiatek opcji wyskakujacych w dziesiatkach zakladek.
Ogolnie C4D polecam - szczegolnie jesli chodzi o wizualizacje architektoniczne, wizualizacji produktow (np telewizor, jakis mp3 player czy inne ksztalty typu organicznego), i do animowanych prezentacji tych produktow. Poki co nie stosuje tego programu do animacji postaci wiec nie wiem na ile jest on rozbudowany pod tym wzgledem i jak szybko mozna uzyskac zadowalajacy riggin postaci...niemniej - prostota obslugi tego softu jest cudowna, ale cena jest o jakies 25% za wysoka wedlug mnie.
Pozdrawiam
hris (nie chris...)
Powrót do góry
mirekk



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2

PostWysłany: Wto Cze 13, 2006 10:07 pm    Temat postu: Re: cinema 4d - alternatywa czy tandeta? Odpowiedz z cytatem

Warto zakupić Cinemę 4d - jeżeli chodzi o cenę - do wielu prac wystarczy posiadanie podstawowego modułu który kosztuje ok 3 tys zł. Sam go zakupiłem i jestem zadowolony w zupełności wystarcza do projektowania POS, robienia poglądowych animacji jak i dodatek do pracy w dtp. Pzry odrobinie wysiłku bez Advanced Renderer można uzyskać ciekawe prace.
Powrót do góry
grott



Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 1

PostWysłany: Czw Lut 18, 2016 2:12 pm    Temat postu: Re: cinema 4d - alternatywa czy tandeta? Odpowiedz z cytatem

Niedawno kupiłem cinemę 4D i jestem bardzo zadowolony. Długo się zastanawiałem czy warto, ale zaryzykowałem, tym bardziej, że trafiłem na promocję, więc nie mogłem czekać, ponieważ już jutro mogło jej nie być. Moje prace są naprawdę warte uwagi, projektuje POS. Jeśli się zastanawiacie czy kupić Cinemę 4d, to się nie ma nad czym zastanawiać - kupujcie. Nie będziecie żałować.
Powrót do góry

Załóż konto e-mail w domenie grafik.3d.pl

Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WWW.3D.PL -- Forum 3D Strona Główna -> Cinema 4D Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© Design by eBiu.pl                                                                                                                                         © Serwis internetowy helion.pl
editio Program partnerski sprzedaż Program partnerski encyklopedia informatyki Maja Kierzkowska Andrzej Pikoń Andrzej Kierzkowski Andrzej Kierzkowski Bartosz Danowski Game Development sklep internetowy, sklepy intrenetowe